Sociale media-analyse

De ‘socials’ zijn een onmisbare bron van informatie. Welke onderwerpen leven écht? En welke sentimenten komen daarbij kijken?

Elke dag verschijnen er miljoenen tweets, social mediaposts en hashtags. Hoe weet je of mensen het hebben over jouw organisatie of jouw issue? Aan de hand van web scraping technologie op maat, ons interactieve Sentimentboard, en taal- en contentanalyses, zorgen we ervoor dat jij op de hoogte bent van wat er op de socials leeft.


Het kaf van het koren scheiden

Als er zoveel verschijnt op het internet, is het van belang goed te kunnen filteren wat voor jouw organisatie écht van belang is. Wij verzamelen met snelle en precieze web scraping data afkomstig van de voor jou relevante socials, waarbij we alleen gebruik maken van de data die je echt nodig hebt. Zo raak je niet ondergesneeuwd in het massale aantal tweets en posts dat dagelijks je kant op komt.

Heldere rapportages per medium

Wil je weten wat er gezegd is over een bepaald onderwerp? Op welk medium jouw issue het vaakst terugkomt? Of achterhalen hoeveel tweets er zijn verschenen? Fyris ontwikkelt (interactieve) rapportages voor jouw socials op maat. Zo kunnen we met ons interactieve Sentimentboard het sentiment op Twitter volledig in kaart brengen. Volume, oordeelsvorming en de meest genoemde woorden zijn allemaal gemakkelijk terug te vinden in een duidelijk overzicht, zodat jij je campagne of issue kan monitoren en evalueren, en je strategie waar nodig kan bijstellen.

Scherpe analyse en passend advies

Wel op de hoogte willen blijven, maar ontbreekt je de tijd of ruimte om je sociale impact verder te analyseren? Fyris staat je graag bij met scherpe campagne-, content- of issue-analyses op basis van social media content in een geselecteerde periode. Op deze manier kun je niet alleen monitoren, maar ook rapporteren en evalueren richting je achterban of stakeholders. Jouw vraag staat hier altijd centraal; wij ondersteunen slechts om ervoor te zorgen dat jij je kunt richten op jouw doelstellingen.